Friday 6 March 2009

eu nu strivesc corola de minuni a lumii



Lucian Blaga


Eu nu strivesc corola de minuni a lumii

Eu nu strivesc corola de minuni a lumii
şi nu ucid
cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc
în calea mea
în flori, în ochi, pe buze ori morminte...
Lumina altora
sugrumă vraja nepătrunsului ascuns în adâncimi de întuneric,
dar eu,
eu cu lumina mea sporesc a lumii taină
şi-ntocmai cum cu razele ei albe luna nu micşorează, ci tremurătoare
măreşte şi mai tare taina nopţii,
aşa înbogăţesc şi eu întunecata zare
cu largi fiori de sfânt misterşi tot ce-i neînţeles
se schimbă-n neînţelesuri şi mai mari
sub ochii mei-căci eu iubesc
şi flori şi ochi şi buze şi morminte...

Jeg knuser ikke undernes blomsterkrone

Jeg knuser undernes blomsterkrone
og dræber ikke i sindet
de hemmeligheder jeg møder på min vej
i blomster, i øjne, på læber eller grave.
Andres lys
kvæler trolddommen i det uudgrundelige
der skjules i mørkets dybder,
men jeg
øger med mit lys verdens hemmelighed,
og ligesom månen med sine hvide stråler
ikke mindsker nattens hemmelighed,
men skælvende gør den endnu større,
således beriger også jeg den mørke horisont
med store gys af hellige gåder,
og alt det uforståede
bliver endnu mere uforståeligt
under mine øjne-
for jeg elsker
blomster og øjne og læber og grave.



(traducere in lb daneza Povl Skarup)

No comments:

The universe itself keeps on expanding and expanding / in all of the directions it can whiz / as fast as it can go / the speed of light you know / twelve million miles a minute and thats the fastest speed there is / so remember when your feeling very small and insecure / how amazingly unlikely is your birth / and pray that there intelligent life somewhere up in space / cause theres bugger all down here on Earth. (Monty Python)